W Dniu Przedszkolaka mamy wyjątkowy prezent dla przedszkoli w województwie łódzkim. To 9 mln 400 tys. zł na edukację włączającą. Pieniądze mogą być przeznaczone na remonty, wyposażenie sal, warsztaty i szkolenia dla nauczycieli.
9 mln 400 tys. dla przedszkoli w Łódzkiem. Wkrótce będzie można się starać o dotacje
- O dotacje będzie można starać się od 10 października – mówiła Joanna Skrzydlewska, marszałek województwa łódzkiego. – Bardzo ważne jest, żeby dzieci miały jak najlepszą opieką w przedszkolu, by chciały tu przychodzić, by było tu kolorowo i atrakcyjne. To tutaj dzieci poznają świat. Dlatego Województwo Łódzkie wspiera przedszkola.
Projekty powinny być związane z dostosowaniem przedszkoli do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami lub specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak na przykład ADHD czy autyzm. Mają pomóc maluchom w codziennym funkcjonowaniu wśród rówieśników. Wsparcie trafi do placówek, które nie są placówkami specjalnymi.
Projekty powinny być realizowane kompleksowo. Równie ważne jak doposażenie przedszkoli jest wsparcie nauczycieli np. w postaci szkoleń, studiów podyplomowych. Mają one pomóc w rozpoznaniu już na wczesnym etapie problemów rozwojowych u dzieci. Dzięki temu maluchy będą mogły także uczestniczyć w dodatkowych zajęciach, co pomoże w ich dalszej edukacji i rozwoju.
Województwo Łódzkie wspiera przedszkola w naszym regionie. Dzięki temu są coraz lepiej wyposażone i organizują coraz ciekawsze zajęcia. W tym roku Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego przekazał z funduszy europejskich blisko 40 milionów złotych dla przedszkoli. Dzięki temu powstały w placówkach m.in. nowe miejsca dla maluchów, zorganizowano zajęcia dodatkowe i przeprowadzono remonty. To też pieniądze na zakup pomocy dydaktycznych i szkolenia dla nauczycieli. Dotacje otrzymało m.in. przedszkole „Papierowy Wiatraczek” w Łodzi. Powstała tutaj m.in. ścianka wspinaczkowa oraz zorganizowano zajęcia wyrównujące szanse u dzieci. Wartość tego projektu to ponad 450 tys. zł.
- W naszej ściance wspinaczkowej chodzi o ruch naprzemienny, którego współczesnym dzieciom bardzo brakuje. Szukaliśmy rozwiązań, które włączą ruch naprzemienny w codzienne zajęcia. W naszym ogrodzie pojawiły się również rowery. To kolejny przykład włączenia ruchu naprzemiennego do zajęć – mówiła Aneta Pałuszyńska, dyrektor przedszkola „Papierowy Wiatraczek” w Łodzi. - Zależy nam na tym, by maluchy, które mają trudności czy niepełnosprawności, mogły robić więcej, skakać dalej, rzucać dalej. Istotą naszego projektu jest to, by nie izolować dzieci, które mają trudności.
O dotacje mogą ubiegać się organy prowadzące przedszkola, czyli na przykład miasta i gminy z województwa łódzkiego. Wnioski będą przyjmowane do grudnia.
Dofinansowanie pochodzi z Funduszy Europejskich.
fot. Tomasz Grala/lodzkie.pl
[ZT]7812[/ZT]