Kiedy auto dostawcze już przestaje być użyteczne, trzeba zdecydować, co z nim dalej zrobić. Trzymanie go dalej w firmie tylko niepotrzebnie generuje dodatkowe koszty, ale kłopot w tym, że na stare dostawczaki nie ma wcale tak wielu chętnych. Jak więc skutecznie pozbyć się tego problemu?
Jeśli właściciel ma czas, warto spróbować na giełdzie aut używanych, gdzie wielu klientów szuka pojazdów w przystępnej cenie, w tym również samochodów dostawczych. Oprócz giełdy są jeszcze ogłoszenia w internecie, choć trzeba się liczyć z tym, że dostawczakami interesuje się mniej osób niż autami osobowymi.
Sprzedaż z pośrednikiem przyspieszy i ułatwi cały proces, ale to oznacza niższą stawkę dla kierowcy. Ciekawym rozwiązaniem jest jeszcze pozostawienie starego samochodu w rozliczeniu – przy zakupie nowego pojazdu dealer oferuje niższą cenę, czyli za jednym zamachem kierowca pozbywa się kłopotu jakim jest stare auto i wydaje mniej na nowy model. Ta opcja nie jest jednak dostępna w każdym salonie, poza tym dotyczy tylko pojazdów określonych marek.
Skup aut Bydgoszcz jest jeszcze wygodniejszy. Właściciel po prostu zgłasza swój samochód do sprzedaży i czeka na wstępną wycenę, po czym można przejść już do właściwych negocjacji. Na oględziny pojazdu wysyłany jest pracownik skupu i zwykle odbywa się tego samego albo następnego dnia – jak najbardziej jest możliwa w skupie sprzedaż ekspresowa, jeśli klientowi bardzo mocno zależy na czasie. Auto dostawcze jest zabierane zaraz po podpisaniu wszystkich dokumentów i wypłacie gotówki.
W skupie przyjmowane są wszystkie auta dostawcze, bez względu na producenta, rok produkcji czy stan techniczny. Nawet gdy pojazd jest mocno uszkodzony albo po wypadku, skup aut w Toruniu (kupimyauto.com/skup-aut-torun/) nadal będzie nim zainteresowany – wcześniej trzeba tylko uprzedzić o złym stanie pojazdu, tak aby skup mógł przygotować lawetę do transportu.
W przypadku, gdy auto dostawcze było w leasingu, skup używanych pojazdów także zda egzamin, a kiedy przedmiotem transakcji jest firmowy dostawczak mający kilku właścicieli, każdy z nich musi wyrazić zgodę na sprzedaż, osobiście albo pisemnie.
Czasami auto dostawcze jest już w tak kiepskim stanie, że można je już tylko zezłomować, bo dalsza naprawa nie ma najmniejszego sensu i po prostu się nie opłaca. Złomowanie pojazdów dostawczych należy jednak przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami – placówka przyjmująca auto do kasacji musi wydać stosowne zaświadczenie, niezbędne do tego, by zutylizowane auto dało się legalnie wyrejestrować w wydziale komunikacji.
Nielegalne złomowiska płacą za używane dostawczaki więcej, jednak nie dopełniają obowiązkowych formalności, dlatego lepiej nie ryzykować i szukać legalnych stacji demontażu. Za oddanie samochodu dostawczego na złom kierowca dostaje określoną sumę pieniędzy, chyba że auto jest niekompletne – za wymontowane części i brakujące kilogramy właściciel musi zapłacić zgodnie z taryfikatorem stacji demontażu.